Forum cRPG
Forum o grach cRPG, powstałych głównie do roku 2002.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mody do baldura

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum cRPG Strona Główna -> Mody ogółem
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gonzo_0013
Paladyn Dowódca



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Nie 20:08, 25 Wrz 2005    Temat postu: Mody do baldura

Znacie jakiekolwiek mody (skąd można je ściągnoć) tylko w polskiej wersji językowej. W ostateczności może być jakiś ebook i programik do twożenia modów Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gonzo_0013
Paladyn Dowódca



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 19:59, 26 Wrz 2005    Temat postu:

SUPER będę mówił sam ze sobą he he. A tak na poważnie to może te mody by tak można było gdzieś składować ? Czy tylko linki można tu wrzucać ? Przydała by się jakas biblioteczka. Bo takto bym coś może już wrzucił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Raziel
Administrator



Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pon 23:12, 26 Wrz 2005    Temat postu:

No raczej to tu tylko linki można podawać. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gonzo_0013
Paladyn Dowódca



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw 20:07, 29 Wrz 2005    Temat postu:

Waszym zdaniem najlepszy mod którym się wam dobrze grało i którego warto polecić. Jak ktoś ma niech wpisuje tylko z zaznaczeniem co jest w nim dobrego a co złego.
Valen (www.weidu.org/valen.html)– kobieta wampir, zabójca/wojownik, przyłączyć można normalnie pracując dla Bodhi (lub jest drugi sposób *) i nie możemy posiadać kilku postaci (także, jeśli nie mamy dobrych sierotek w drużynie, jak Aerie, Anomen, Keldorn, Mazzy), pracuje także po zabiciu Bodhi, na świetle słonecznym jest tragicznie słaba, w nocy taje się śmiertelną maszyną do zabijania, lubi atakować bezbronne postacie (świetna akcja z Delonem, Drizzitem, i połową cywilów Smile), co prowadzi do walki i często spadku reputacji, wiele osób uważa, że jest przegięta, co nie jest do końca prawdą. Co milion punktów PD (czy coś koło tego) Valen awansuje w wmpirej hierarchiii, jak stanie się starszym wampirem, takują nas Łowcy wampirów (Buffy, Van Helsing, hehe), czeka nas dość ciekawa walka (Mnie spotkała na początku tronu Balla i dopiero po zabiciu Valen pogromcy po części tracą chęć do walki)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gonzo_0013
Paladyn Dowódca



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 22:27, 03 Paź 2005    Temat postu:

Stwierdziłem że nie ma się co rozdrabniać, więc oto malutki opis modów i kilka linków skąd można je ściągnoć Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

-- - - - -- - - - -- - - - --> INSTALACJA GRY

BG2 : Cienie Amn (Shadows of Amn - SOA)
BG2 : Shadows of Amn Patch

BG2 Bonus Merchants albo Edycja Kolekcjonerska
- Dodatkowi dwaj sprzedawcy w Targu Przygód i
Miedzianym Dzbanie. Sprzedają przedmioty z PLANESCAPE :
Torment i ICEWIND DALE. Oryginalnie dostępni na kompakcie
z Tronem Bhaala w Edycji Kolekcjonerskiej. Można ich również
zainstalować jako komponent BONUS MERCHANTS z modułu
"Ease of Use"

BG2 : Tron Bhaala (Throne of Bhaal - TOB)
BG2 : Throne of Bhaal Patch

UWAGA
W tym miejscu należy skopiować gdzieś na bok całą zawartość
katalogu OVERRIDE oraz pliki DIALOG.TLK i DIALOGF.TLK.
Czynność tą wypadałoby powtórzyć po zainstalowaniu każdego
modułu, który został sprawdzony Shadowkeeperem i
zakwalifikowany jako działający.
Ja mam u siebie na dysku 4 spakowane pliki z "backupami". Jeden
od "czystej", świeżo zainstalowanej wersji Baldura wraz z
oryginalnymi patchami, drugi po wgraniu poprawek Baldurdasha,
trzeci po zainstalowaniu wszystkich modułów IEE, a czwarty
tuż prrzed instalowaniem modułów WEIDU z NPCami.

UWAGA
Po zainstalowaniu nowego modułu warto uruchomić edytor
Shadowkeeper. Jeśli wyskakuje błąd, program się nie uruchamia,
bądź zawiesza - kasujemy w/wym pliki i katalog i zastępujemy
je ostatnią prawidłową wersją. Jeśli Shadowkeeper zwalnia w
okolicach dwóch ostatnich prostokącików podczas indeksacji
zasobów, to oznacza że niektóre przedmioty są "lekko"
uszkodzone. W takim przypadku gra będzie działała i nic nie
powinno się stać, ale można założyć że od czasu do czasu
znajdzie się przedmiot, który nie posiada opisu, będzie miał
niewłaściwą ikonkę, albo nie będzie można go sprzedać. Mała to
cena za bardzo rozbudowane postacie, nowe przygody itp.


-- - - - -- - - - -- - - - --> NIEAUTORYZOWANE POPRAWKI

BG2 : BALDURDASH TOB PATCH 1.12
- Duży zestaw poprawek uwzględniający zagubione dialogi,
złe przeliczanie statystyk, niewłaściwe przyporządkowanie ikon
itp. Można zamiast tego odwiedzić stronę Baldurdasha i
ściągnąć pojedyncze patche, które naprawią jedynie te błędy,
które nam naprawdę przeszkadzają.
Przykładowo : Baldurdash naprawia "błąd" dzięki któremu można
było utrzymać Yoshimo przy życiu, a nawet wyruszyć z nim do
Tronu Bhaala

UWAGA
Poprawki nie są niezbędne, ale poprawiają wiele błędów, które
dla PRAWDZIWEGO gracza cRPG powinny mieć fundamentalne
znaczenie. Przykładowo - żaden z oficjalnych patchów nie
przywraca brakujących dialogów, które z "przypadkowych"
misji Handlarzy Niewolników i Wykrzywionego Runu tworzą
logiczną całość.

UWAGA
Poprawka Baldurdasha naprawia błędy zarówno z SOA jak i
TOB. Nie zalecane jest instalowanie jakichkolwiek innych
"Fixpack" po skorzystaniu z jego zbioru.

UWAGA
W Sieci mozna znaleźć zestaw poprawek krążący pod nazwą
BALDURDASH REMIX. Chociaż ten zestaw uwzględnia sporo
uaktualnień, których brak w zwykłym Baldurdashu, po jego
zainstalowaniu pojawia się sporo kłopotów z niektórymi
modułami czy komponentami jak np. "Improved Ilyich" z
dodatku Tactics.


-- - - - -- - - - -- - - - --> EDYTORY

Jeżeli dodatek składa się z plików *.TBG albo *.IAP, należy je
zaimportować przy pomocy programu IEES (Infinite Engine
Editor Standard), który można pobrać z witryny [link widoczny dla zalogowanych]
Jesli oprócz powyższych w dodatku znajdują się pliki *.ITM,
do ich prawidłowego zainstalowania bądzie potrzebny IEEP,
czyli bardziej dojrzała wersja powyższego edytoru.
Jeżeli podczas instalacji IEES/IEEP pojawia się błąd
dotyczący Rich Text Format, należy wybrać IGNORE (Ignoruj).
Wszystko i tak będzie działało.

Do instalacji plików *.KIT (dodatkowe klasy) należy ściągnąć
KITEDITOR, do pobrania również z powyższej strony.
Zainstalowałem wersje 1.4.x - 1.5.x i żadna nie chciała mi
prawidłowo działać, w związku z czym pomijam opisy wszystkich
takich rozszerzeń. Na dobrą sprawę w wersji KIT napotkałem
jedynie na dwie klasy, które były ciekawe, podczas gdy reszta
nei różniła się niczym wartościowym od standardów.

Dla ludzi, którzy chcą spróbować własnych sił w tworzeniu
nowych klas polecam BG2 KIT CREATOR 1003. Ten prosty
program pozwala wygenerować potrzebną klasę bez znajomości
programowania. Jednakże do poprawnej instalacji stworzonej
klasy będzie potrzebna instalacja i małe grzebanie przy pomocy
IEEP.

Koniecznie należy skopiować do katalogu BG2
SHADOWKEEPERa - edytor savegame'ów. ale przy okazji
niezłe narzędzie do sprawdzania najistotniejszych błędów w
grze.


-- - - - -- - - - -- - - - --> OVERRIDE

Poniższe pliki kopiuje się do katalogu OVERRIDE gry.

D'ARNISE FORGE SCRIPT
Pozwala na wykuwanie broni w Twierdzy D'Arnise - podobnie
jak w kuźni Cromwella. Wystarczy kliknąć na piec (tam gdzie
tworzy się Cep Wieków). Za wykucie dowolnego przedmiotu
otrzymuje się punkty doświadczenia.

MULTICLASS SORCERY
Pozwala klasom Wojownik/Mag/Złodziej i Kapłan/Mag/Złodziej
korzystać z zestawu zaklęć 10-ego poziomu.

CLOAK OF MIRRORING
Usuwa uprzykrzoną animację kuli z Płaszcza Odbić.

GEBHARD'S BLUCHER LV1NPCs
Pliki ewentualnych członków drużyny ze zmienionymi klasami.
Wszystko działa jak zwykle, tyle tylko, że podczas spotkań
wybrane przez nas postacie będą kimś innym. No cóż, i tak
Minsc nigdy nie wyglądał mi na łowcę, a Jaheira bez łuku
działała mi na nerwy.
Polecam :
Minsc - Berserker
Valygar - Zabójca magów (Wizard Slayer)
Jaheira - Łowca/Kapłan (Ranger/Cleric)
Imoen - Zawadiaka (Swashbuckler)
Cernd - Mściciel (Avenger)
UWAGA
Podobne konwersje można bardzo prosto wykonać samemu
przy pomocy programu SHADOWKEEPER

PLAYER1D
Redukuje sny z Imoen do bardzo krótkich scenek.
UWAGA
Nie instalować, jeśli w użyciu ma się znaleźć Romans z Imoen.


-- - - - -- - - - -- - - - --> DODATKI IEE

Dodatki IEE często podczas instalacji zastępują różne pliki
gry. Należy im na to pozwolić.

UWAGA
ŻADNE DODATKI - IEE - NIE MOGĄ BYĆ INSTALOWANE
PO ZAINSTALOWANIU DODATKÓW WEIDU. JEŚLI
GDZIEKOLWIEK NAPOTKACIE TEN SAM DODATEK W
WERSJI IEE I WEIDU, WYBIERAJCIE ZAWSZE WEIDU.


-- - - - -- - - - -- - - - --> IEE - Małe moduły

MEKRATH
Rozszerza możliwości Lustra Mekratha (kanały, mag który
porwał Haer'dalisa). Rzucanie Prawdziwego widzenia, rozmazania
i wyroczni bez ograniczeń.
- zaimportować plik *.IAP przy pomocy IEES

ZERT
Zerthowe ostrze Dakk'ona awansuje teraz razem z
użytkownikiem (co jego 5 poziomów), aż do poziomu +4
- zaimportować plik *.IAP przy pomocy IEES

BOW OF THREE POWERS
Długi łuk, który można dodatkowo wykuć, jeśli zainstalowany
jest D'ARNISE FORGE SCRIPT
- zaimportować plik *.IAP przy pomocy IEES

AREN POWER SEQUENCER
Zmodyfikowany Mniejszy Wyzwalacz Zaklęć. Teraz można w nim
przechowywać nawet 5 zakleć do 10 poziomu włącznie (!)
- zaimportować plik TBG przy pomocy IEES
UWAGA
- skrypt nie zmienia ILOŚCI składowanych czarów, a jedynie
poziom, z którego można je kompletować

ARABEL'S HUGGABLE BEAR
Przedmiot - pluszowy miś, który chroni przed koszmarami.
Sprawia, że nudne i długie scenki z udziałem Imoen i Irenicusa
(pierwsze sny) w ogóle się nie pojawiają
- zaimportować plik IAP przy pomocy IEES
UWAGA
- według autora można go znaleźć w grze, ale wydaje mi się
że kreator chyba się pomylił. Misia można przywołać z konsoli,
nosi nazwę "Arabel"
- istnieje sporo dodatków jak choćby FASTER CUTSCENES,
które bezproblemowo skracają wstawki do absolutnego minimum.

LONE WOLF'S TOWN PORTAL
Podstawa każdego gracza w Diablo
Flaszka obdarzająca umiejętnością teleportacji do dowolnego
miejsca, które się już odwiedziło.
- zaimportować plik *.IAP przy pomocy IEES
UWAGA
- według autora flaszkę można kupić u Ribalda, ale ja jej tam nie
znalazłem. Możliwe że chodzi o późniejsze etapy gry, albo któryś
z modułów wyrzuca ją z listy towarów. Butelkę można przywołać
z konsoli, nosi nazwę "LWTownP"


-- - - - -- - - - -- - - - --> IEE - Obszerne moduły

Moduły przeważnie uruchamiane przez *.EXE, albo importowane
przez IEES / IEEP.

Zgadzać się na podmianę plików

IWD2 BG2
IWD2 BG2 PATCH
104 Przedmioty Icewind Dale 2 + poprawka. Można je
kupić/znaleźć w różnych miejscach gry.
- Zaimportować plik IAP przy pomocy IEES

MORTIS 2.31 (Mortis Mini Mod, Mortis Sanctuary)
W podziemiach Irenicusa, nad celą Jaheiry pojawia się nowy
sprzedawca. Będzie oferował napoje zmieniające dowolnego NPC
w jedną z ras potworów, albo umarłych. Po opuszczeniu Lochów
sprzedawca przenosi się do Cienistego Lasu wraz z
asortymentem potężnych, przeklętych przedmiotów (Szata
Vekny wymięka !) i kolejnych napojów. Również każdy zabity
Beholder (Obserwator) pozostawi po sobie napój, dzięki
któremu będzie można zamienić się w GAUTA.
- wskazać ścieżkę do BG2 i wybrać IMPORT
- zaimportować plik TBG przy pomocy IEES

UWAGA
W tym miejscu można się pokusić o zainstalowanie wszekiego
rodzaju nowych stworzeń - potworów przywoływanych z konsoli,
z którymi można próbować się zmierzyć.
Osobiście polecam znalezienie CRESET części 1-3. W tym
dodatku znajduje się Karmazynowy Smok (czy Drake to nie jest
przypadkiem kaczor ???), bydle fajne, trudne i dające dużo
radości po pokonaniu. Oczywiście wskazana jest przy tym
nadzwyczajna ostrożność i uprzednie skopiowanie katalogu
OVERRIDE wraz z plikami Dialog.


-- - - - -- - - - -- - - - --> DODATKI WEIDU

Dodatki Weidu należy rozpakować do katalogu gry. Każdy
utworzy swój własny katalog i plik *.exe, który należy
uruchomić.

UWAGA
ŻADNE DODATKI IEE NIE MOGĄ BYĆ INSTALOWANE
PO ZAINSTALOWANIU DODATKÓW WEIDU.

UWAGA - WAŻNE
Ze względu na zmiany jakie powstają po zainstalowaniu
powyższych modułów IEE konieczne jest aby jako pierwszy
zainstalować dodatek WEIDU o możliwie wysokim numerze
"silnika" (najniżej WEIDU 100). Numer wersji wyświetlany
jest podczas uruchamiania modułów. Ja używam do tego
bezbolesnego KITu "MORITURI" opartego o silnik 127.

UWAGA - BARDZO WAŻNE
W Sieci krążą dodatki oparte o WEIDU 133. Wykorzystując
tą wersję napotkałem na całą stertę problemów z modułami,
które w normalnych warunkach nie wykazywały żadnych błędów.
W chwili pisania tego dokumentu najnowsza wersją jest 137,
sprawiająca wrażenie bardzo stabilnej i dopracowanej. Do
mojego Baldura doinstalowałem wszystkie poniższe meoduły
(korzystając z większości komponentów), z wyjątkiem Chloe
i nie natrafiłem ani na jeden błąd (z wyjątkiem romansu Imoen,
który wynika chyba raczej ze złej konstrukcji instalatora).

UWAGA - BARDZO - BARDZO - WAŻNE
Gdy dowolny dodatek WEIDU zaczyna się instalować, sprawdza
wersje wszystkich innych modułów WEIDU podmieniając je do
najnowszej wersji. Może to dać nieprzewidziane efekty, gdy
instalowane są różne wersje silnika, na przykład
starsza-nowsza-najstarsza, czyli wtedy gdy dysponujemy dodatkami
nienajnowszymi. W teorii struktura WEIDU powinna się obronić
przed takimi cyrkami, ale jak praktyka wykazuje najlepiej samemu
wybrać jeden w miarę nowy silnik i zastąpić nim wszystkie pliki
instalujące moduły. Dzisiaj wytestowałem WEIDU 137 z bardzo
zadowalającym wynikiem i ta właśnie wersję polecam wszystkim.
Ta sztuczka zapewnia również możliwość doinstalowania (lub
odinstalowania) w dowolnym momencie potrzebnych modułów czy
komponentów bez obawy o to, że cała gra się rozleci. Całą
operację wykonuje się podmieniając odpowiednią wersję
WEIDU.EXE na plik SETUP-nazwa dodatku.EXE

UWAGA
Jeśli podczas instalacji któregokolwiek z dodatków Weidu
moduł zacznie przeinstalowywać inne moduły, zgłosi błędy, bądź
ogólnie zacznie "szaleć", oznacza to, że coś się popsuło i w
rezultacie całą zabawę z wtyczkami należy zacząć na nowo
OD POCZĄTKU - najlepiej pomijając wątpliwy dodatek.

UWAGA
Chociaż może się to wydawać nieistotne, kolejność instalowania
modułów ma pewne znaczenie. Generalnie wygląda na to, że
moduły WEIDU zawierające nowych NPCów powinny byc instalowane
jako ostatnie w kolejności. Absolutnie ostatnim modułem powinien
być KELSEY wersja dla SOA i dla TOB.


-- - - - -- - - - -- - - - --> WEIDU - KITS

MORITURI
MORITURI & SUBRACE 0.76
(oba komponenty można znaleźć jako osobne moduły)
- nowa klasa do profesji wojownika - Morituri. Ktoś na
kształt wojownika Kensai walczącego o dobro - taki
Baldurowy Biały Jedi.
Kod : 0x40200000
- dodatkowy zestaw ras. Coś w rodzaju tych z IWD2
UWAGA
- ten moduł usuwa kilka błędów jakie powstają po instalacji
dodatków IEE i sugerowane jest aby został uruchomiony jako
pierwszy spośród WEIDU.
- komponent SUBRACE nie działa za cholerę. Do luftu z taką
robotą


-- - - - -- - - - -- - - - --> WEIDU - Alternatywne zakończenia

UWAGA
Prosze pamiętać o ręcznym podmienianiu plików uruchamialnych
na jedną wersję. Zalecana WEIDU 137.

ASCENSION 1.4.16
- Ascension
(Zmienia zakończenie gry. Pozwala m.in. na przekonanie
Balthazara do wspólnej walki z ostatnim Bossem. Autor nie
precyzuje tego, ani nie miałem możliwości sprawdzić sam ale
wygląda na to, że w Tronie Bhaala do drużyny będzie można
przyłączyć Balthazara, Irenicusa, a nawet Bodhi. Poszerzenie
mocy i możliwości potwornej wersji głównego bohatera.
Poprawione dialogi dla Imoen i Sarevoka w TOB)
- Tougher Abazigal
- Tougher Demogorgon (v2.1)
- Tougher Gromnir
- Tougher Illasera
- Tougher Yaga-Shura
(bardziej rozbudowani główni bossowie z Tronu Bhaala)
UWAGA
- możliwe problemy po zainstalowaniu dowolnych modułów
odwołujących się do w/wym postaci (Imp. battles)
- ostatnia bitwa gry obfituje w olbrzymią ilość wrogów i
efektow masowo rzucanych czarów. Możliwe że komputery
o słabszych parametrach nie dadzą sobie z tym rady.
- w produkcję tego modułu zaangażowany był David Gaider,
jeden z głównych twórców serii BALDUR'S GATE.
UWAGA
- do kompletu bossów Tronu Bhaala brak tu tylko Sendai,
na szczęście można ją znaleźć w dodatku OVERSIGHT.

REDEMPTION 1.1.3
- Redemption
(Pogłębia i rozwija moduł ASCENSION. Możliwość przyłączenia
do drużyny Irenicusa na czas ostatniej walki)
- New Portrait for Irenicus
(Opcjonalne "twarze" dla Irenicusa, działające tylko w Tronie
Bhaala)
UWAGA
- Autorka ogłosiła szmat czasu temu podjęcie pracy nad nowym
modułem - "Redemption the Longer Road", w którym Irenicus
przyłączałby się do drużyny na czas trwania całego Tronu Bhaala.
Niestety, Sieć milczy jeśli chodzi o informacje odnośnie losów
tego interesującego mdodatku.


-- - - - -- - - - -- - - - --> WEIDU - Moduły

UWAGA
Prosze pamiętać o ręcznym podmienianiu plików uruchamialnych
na jedną wersję. Zalecana WEIDU 137.

OVERSIGHT 2.6
Zestaw poprawek, kilka nowych klas.
- Tougher Sendai
(Utrudnia Sendai - ostatnią z głównych bossów gry, która
została pominięta przez wszystkie inne dodatki.)
- Alignment Correction
(Ustala właściwe charaktery wszystkim postaciom w grze.
Ktokolwiek grał paladynem i próbował polegac na POZNANIU
CHARAKTERU, niewątpliwie dziwł się nie raz jak to możliwe
żeby Irenicus był Chaotyczny-dobry, a zwykli służący Pr-źli.)
- Class Tweaks/Fixes
(Przydziela właściwe klasy wszystkim postaciom w grze.
Żadnych więcej goblinów - paladynów !)
UWAGA
Powyższe dwa komponenty są delikatnie mówiąc niepewne.
Gra przestawała działać po ich wrzuceniu. Nie polecam
ich instalowania. Pozostałe komponenty tego modułu są
dużo ciekawsze.
- Friendly Animals
(Wszystkie zwierzeta w grze są teraz spokojnie i nie atakują
drużyny)
- Improved Continuity
(Zapobiega zacinaniu się dźwięku w ostatnich scenach gry.
Niepotrzebnee, a wręcz zbędne jeśli zainstalowany został
moduł ASCENSION)
- Cleric Kits
(przydziela Twierdze kapłanów bazując na pierwszej cesze charakteru,
czyli chaos/porządek, zamiast drugiej, czyli dobro/zło)
UWAGA
Nie instalować, jeśli planowane jest wykorzystywanie komponentu
MULTIPLE STRONGHOLDS z modułu Ease of use.
- Monk High Level Abilities
(Tworzy specjalny zestaw Umiejętności Wysokiego Poziomu dla
Mnichów, którzy do tej pory korzystali z tablicy Wojowników)
- Holy Liberator Kit
(Ciekawa klasa dla paladyna)
UWAGA
Jak zapewne widać, jedyne warte uwagi, ale całkiem przydatne
komponenty z tego zestawu to Tougher Sendai i Holy Liberator Kit.

ASHES OF EMBERS 1.4
Dodatki, poprawki
- Universal weapons for all classes
(Znosi nielogiczne blokady, dzięki którym mag z siłą 22 nie
może chwycić za dwuręczny miecz. Teraz wymagania odnośnie
posługiwania się dowolną bronią bazują na Sile/Zręczności, a
nie klasie czy profesji)
- Priest kits
(6 dodatkowych klas kapłanów)
UWAGA
Baldur przewiduje maksymalnie 9 klas kapłanów na raz.
Z tego wniosek, że z instalacji jednej trzeba zrezygnować.
Najmniej interesującą wydaje się być Cathoun.
- Pit fighter
(nowa klasa Wojownika - powiedzmy Gladiator)
- Added Armour
(krasnoludzki sprzedawca na Promenadzie. Posiada kilka nowych
zbroi - żadnych magicznych, ani szczególnie przydatnych)
- Nerfed spells
(Czas trwania zaklęć KAMIENNA i ŻELAZNA SKÓRA do
4 rund. Zazwyczaj magowie okrywali się tym szajsem i bez
solidnego killera można im było naskoczyć. Teraz nie będą już
tacy twardzi, hehehehehee.)
- Wizard Slayer enhancement
(Poprawka dla klasy Zabójcy magów. Teraz będzie miała ona
właściwie przeliczane odporności magiczne - na dużo wyższe)
UWAGA
Dodatek zbędny, jeśli ktoś woli po prostu przydzielić
bohaterom złodziejską zdolność "Używanie Dowolnego
Przedmiotu" i/lub nie korzysta z dodatkowych profesji. Jedyne
komponenty warte polecenia to nowe klasy. Nie widzę potrzeby
używania broni i zbroi z tego dodatku, skoro dość szybko w
posiadanie drużyny wpadają dużo lepsze przedmioty.
Jedyne co jest w tym dodatku ciekawe to nowe klasy i poprawka
dla Zabojcy magów.

DUNGEON BE GONE 1.2
Skrót przez Lochy Irenicusa - tuż obok klatki, z której uwalnia
bohatera Imoen pojawia się bard, który umożliwia przeskoczenie
całych lochów od razu do wejścia do Athkatli. Moduł uwzględnia
misje uratowania dryad, przyłączenie Yoshimo, czyli w zasadzie
wszystko co gracz może zrobić w Lochach.
UWAGA
Zainstalowanie tego modułu nie wpływa w żaden sposób na
stabilnośc gry i nie "gryzie się" z żadnym innym dodatkiem,
jednakże moduły takie jak Chloe czy Improved Ilyich staną się
zbędne, jako że są uzależnione od konkretnych akcji jakie
wykonuje się w Lochach Irenicusa. W przypadku modułu
Imoen Romance po przeniesieniu się na koniec lochów, należy
cofnąć się dosłownie o kilkanaście kroków, żeby właściwe
skrypty zaczęły działać.

FREEDOM's REIGN
Ponad 90 nowych przedmiotów w grze - do kupienia,
znalezienia itp.
REIGN OF VIRTUE (tylko TOB)
3 nowe sklepy, 5 nowych spotkań w Tronie Bhaala
UWAGA
Oba powyższe moduły doczekały się swojej kompilacji
do postaci WEIDU, JEDNAKŻE można znaleźć je
jako osobne dodatki IEE. Zdecydowanie polecam wersję
WEIDU - nie dość że łatwiejsza w instalacji to od razu
zawiera w sobie oba dodatki.

MUNCHMOD 2.1
Nowy sprzedawca, Arkvisti - wędrujący stary elf (spotkałem go
po rozmowie z elfami, gdy opuściłem Podmrok)
Kowal z Targowa poszukuje komponentów do dwóch potężnych
artefaktów.
Cromwell może wykuwać teraz kilka nowych zabawek.
UWAGA
Można go znaleźć w wersji IEE pod nazwą SOA v5, wraz z
poprawką

CHOSEN OF MYSTRA STORE 1.02
Sprzedawca na piętrze w Miedzianym Diademie. Sprzedaje
zamrażające - lodowe bronie.

FORGOTTEN WARS ITEM PACK 0.2.1
- Na Promenadzie Waukeen, niedaleko sprzedawczyni rud metali
pojawia się nowa postać oferująca przedmioty o niebywałej mocy.
- Dodatek poprawiający działanie świętych symboli Anomena,
Aerie i Viconii.

DESECRATION OF SOULS 2.0
Nowa karczma na południe od górnego wyjścia ze slumsów -
"Młot Krasnoluda". Barman jest cholernie drażliwy !
Polepszony asortyment u sprzedawcy w Świątyni Helma.
Nowy quest - znalezienie księgi - rozpoczynający się po
rozmowie z Gabrielle w "Młocie Krasnoluda".
UWAGA
- misja Gabrielle wydaje się nie działać. Znalazłem złodziei,
ale obiektu poszukiwań nie było przy nich. Gabrielle nie
posiadała żadnej opcji rozmowy, która pozwoliłaby wytłumaczyć
jej zaistniałą sytuację. Hm. Nosiła dość ciekawą broń...
- nie zauważyłem żadnych zmian w świątyni

ITEM UPGRADE 29
Nowe przedmioty do wykucia w SOA (Cromwell) i TOB
(Cespenar). Warto zainstalować ten moduł choćby dla Ulepszonej
Furii Niebios +5 ! Dzięki temu dodatkowi zbieranie nawet
zwyczajnych pierścieni +1 może się okazać przydatne.

RUAD 19
- Kowal wykuwający naprawdę wyjątkowe przedmioty
UWAGA
Większość z jego asortymentu wymaga składników znalezionych
w późniejszych etapach gry, kiedy to bohater jest na tyle silny,
że już ich nie potrzebuje. Również opłaty za wykonanie
przedmiotów są odstraszające i nie warte starania się. Ze
względu na szeroką możliwość upgradowania nawet tak
nieistotnych przedmiotów jak kawałek tkaniny (misja
pogrzebanego żywcem faceta) gracz może skończyć z manią
zbierania wszystkiego i wszedzie. "A nóż się przyda !"
Nie polecam, chociaż oddaję honor - autor włożyl niewątpliwie
sporo pracy w ten moduł i maniakom chomikowania przedmiotów
przyniesie on na pewno dużo radości.

IMPROVED BATTLES v 5.0
Generalnie ten dodatek zmienia kilkanaście walk w grze na
trudniejsze i wymagające pod względem umiejętności
taktycznych. Niektórzy przeciwnicy dysponują teraz lepszymi
brońmi, czy mocami, inni mają po prostu bardziej rozbudowane
skrypty, Utrudnienie NIE JEST zalecane dla początkujących
graczy, a raczej dla wyżeraczy, którzy sądzą, że Baldur nie jest
ich w stanie niczym zaskoczyć, chociaz i oni nie powinni mieć
lekko.
- Modified STATS.IDS
(Rozszerzenie skryptów gry - powoduje, że przeciwnicy są w
stanie lepiej rozpoznawać jaki czar wywołuje właśnie drużynowy
mag. Bez tego dodatku komponent KNIGHTS of RENOWN nie
będzie poprawnie działał)
- Improved Drizzt
(Ulepszony Drizzt. Po instalacji pojawiały się problemy
podczas ostatecznej walki z Bodhi - Drizzt stoi jak kukła)
- Improved Mencar Pebblecrusher
(Walka na piętrze w gospodzie na Promenadzie Waukeen.
Również po jakimś czasie bohater zostaje zaatakowany przez
parę wiwern, rodziców Pooky'ego)
- Improved Mad Cleric
(Kapłan Cyrika w dzielnicy portowej. można go oszukać jak
dawniej. Wygrana nie zapewnia żadnych zysków poza punktami
doświadczenia, jednak teraz ten facet jest NAPRAWDĘ szalony
i miota czarami maga !)
- Improved House Jae'llat
(Walka w jednej z wież w mieście Drowów. Kilka nowych
przedmiotów jako nagroda.)
- Improved Lord Roenall
(Lord Roenall prowadzi teraz sporą i lojalną armię podczas
ostatniej misji Twierdzy wojownika. Wreszcie solidna rozróba !)
- Improved Master Brain
(Mózg w mieście Ilythidów. Zastanawiam się, który z Bossów
jest teraz najtrudniejszy i z każdym dniem mam wrażenie, że
chyba jednak Mózg)
- Improved Wraith Sarevok
(Upiór Sarevoka w piekle. W oruyginalnej wersji projektanci
dopuścili się przeoczenia i wyposazyli Sarevoka w
NIEMAGICZNY miecz, który bohatera mógł co najwyżej
połechtać. O matko.)
- Improved Cohrvale, Bregg & Alamas
(pierwsza "poważna" walka po wyjściu z Lochów, tuż obok
Miedzianego Diademu)
- Improved Firkraag
(Ulepszony Lord Firkraag. Po instalacji możliwe kłopoty - misja
na Wichrowych Wzgórzach nie została "zaliczona" mimo śmierci
smoka - przypuszczalnie właśnie przez ten komponent)
- Improved Fire Giants
(Ogniste olbrzymy z Tronu Bhaala)
- Improved Shade Lord
(Pan Cieni. Ten komponent zostaje podmieniony bez pytania
przez moduł Munchmod i możliwe, że pojawią się przez to
problemy)
- Improved Trademeet Crypt
(Krypta w Targowie)
- Improved Dungeon
(Ulepszony Kambion w Lochach Irenicusa. Nie zauważyłem
żadnej różnicy. Ulepszeni złodzieje podczas opuszczania Lochów)
- Improved Temple Sewers Party
(spotkanie w kanałach pod dzielnicą Świątynną)
- Improved Kiser Jhaeri
(komponent NIE JEST UKOŃCZONY)
- Improved Falahar
(rzadko pojawiające się spotkanie z Tronu Bhaala)
- Improved Drow Pit Fights
(walki na arenach w mieście Drowów)
- Improved Chromatic Demon
(Zmiennobarwny demon z Tronu Bhaala)
- Knights of Dark Renown
(Nowe spotkanie "wskakujące" po osiągnięciu 15 poziomu.
Wymaga zainstralowania komponentu STATS.IDS)
- Arcane Avenger Kit
(Klasa profesji Wojownika - łamacz czarów i postrach magów
Kod : 0x40290000)
- Blademaster Kit
(j.w. - kensai z możliwością noszenia zbroi, za to bez duala.
Pasowałby dla Yoshimo.
Kod : 0x402A0000)
- Demon Knight Kit
(j.w. - naprawdę wredny i zły antypaladyn - klasa Wojownika
jakby specjalnie przeznaczona dla Sarevoka
Kod : 0x402B0000)
- Bastard Kit
(j.w. - powstała raczej dla śmiechu niż faktycznego
zastosowania klasa Wojownika o mocach przywoływania
7-miu grzechów głównych)
- Bug Fixes (SoA)
(kilka maleńkich poprawek przywracających właściwe ikonki dla
paru broni)

TACTICS 15
Moduł podobny do IMPROVED BATTLES, ale odnoszący się do
innych wrogów.
- Improved Ilyich (requires ToB)
(banda krasnoludów tuż obok wejścia do sfery powietrza w
Lochach Irenicusa. Z kilku podchmielonych tłumoków zamieniają
się w Jeźdźców Apokalipsy, którzy potrafią choćby przywołać
Devę. Dotychczas zgłosił się jeden rodak, który twierdzi, że dał
im radę - i to Łowcą na 7-ym poziomie. Tak czy inaczej uważam
ten komponent za pomyłkę i przestrzegam przed jego
instalowaniem każdego, choćby nawet był bardem KAI)
UWAGA
Autor podkreśla, że ten moduł nie działa prawidłowo z
poprawkami Baldurdasha
- The Ritual (requires ToB)
(przygoda - radosna młocka rozpoczynająca się od spotkania
przed Twierdzą Strażnika.)
UWAGA
Po "wypełnieniu" misji należy opuścić teren i powrocić do
Twierdzy Strażnika.
Ten komponent można jeszcze gdzieniegdzie znaleźć jako
niezależny moduł.
- Improved TorGal and De'Arnisse Keep
(Trolle w zamku D'Arnise. Torgal ma teraz nowe przedmioty)
- Improved Sahuagin City
(Poprawieni ludzie - rekiny. Większość z nich nosi teraz pęki
bełtów po kilkaset sztuk każdy)
- Improved Bodhi
(Bodhi)
- Improved Irenicus
(Walka z Irenicusem w Piekle)
UWAGA
Powyższa para jest zmieniana przez dodatki Ascension i
Redemption. Chociaż autorzy twierdzą iż nie powinno być
żadnych problemów, instalowanie tych komponentów MOŻE
zakłócić pracę gry
- Improved Guarded Compound in the Temple District
(Strzeżony budynek w Dzielnicy Świątynnej)
- Improved Twisted Rune
(Wykrzywiony Run)
- "Kuroisan", the Acid Kensai
(Gdy bohater posiada i WALCZY Malakarem, albo Furią Niebios,
jest duża szansa na pojawienie się Kuroisana - Kensaia/Maga,
który żądą oddania mu tych broni. Kurosian jest bardzo
niebezpiecznym i dobrze opracowanym wrogiem, a po zabiciu
"pozostawia" Sanchudokuu, kwasową katanę +4. Yeah !)
- "Red Badge" Poison-Based Encounter (requires ToB)
(Nowa walka - wyzwala siew okolicach Twierdzy Strażnika
po osięgnięciu 3 mln punktów doświadczenia (SOA), albo
po zabiciu Gromnira (TOB))
- Gebhard Blucher's Improved Mae'Var
(Z przywódcy małego oddziału gildii złodziei, Mae'var staje się
tak potężny, że solo mógłby dokopać Irenicusowi, Bodhi i paru
smokom na raz)
- Gebhard Blucher's Lich in the Docks
(Tuż nad kryjówką złodziei w Dzielnicy Portowej można teraz
napotkać nowego Licha. Bardzo ciekawa walka, Zatrzymanie
Czasu i kilka mało znaczących przedmiotów w nagrodę)
- Gebhard Blucher's Improved Demon Knights
(Polepsza Demonicznych Rycerzy z Podmroku)
- Kensai Ryu's Tougher Kangaxx and Guardians
(Jeszcze bardziej utrudnia Demi-Licha)
- Kensai Ryu's Gnome Fighter/Illusionst in the Docks
(Na piętrze w domu Valygara Corthali czeka potężny
gnom - mag)
- Kensai Ryu's Improved Crypt King
(Król Krypty z Dzielnicy Cmentarnej. Nadal nie jest zbyt
twardy, ale teraz trochę bardziej zasługuje na swe miano)
- Ishan's "Always Toughest Random Spawns in Dungeons"
(Podczas przebywania we wszlekiego rodzaju podziemiach,
kanałach, kryptach, gracz spotyka ZAWSZE najtrudniejszych
z losowo dobranych przeciwników. Moim zdaniem jest to
trochę zbytnie przegięcie jeśli chodzi o realizm świata gry)
- Gebhard Blucher's Random City Encounters
- Kensai Ryu's Random Wilderness Encounters
(W zależności od poziomu drużyny pojawia się szansa na
spotkanie przypadkowych wrogów w mieście i na zewnątrz.
Szczególnie silna drużyna może nawet napotkać smoka na
zewnątrz miasta !)
- Improved Undead
(Ulepszeni zmarli)
- Improved Golems
(Ulepszone golemy)
- Gebhard Blucher's Improved Mind Flayers
(Ulepszeni pożeracze umysłu)
UWAGA
Komponent zgłasza błąd przy instalacji
- Smarter Dragons
(Ulepszone smoki)
- Xyx's Smarter Beholders
(Ulepszeni Obserwatorzy. I tak Tarcza Baldurana, albo
pelerynka z Forgotten Wars Item Pack załatwiają sprawę)
- Kensai Ryu's Smarter Vampires
(Ulepszone wampiry)
- Slightly Smarter Mages and Liches
(Ulepszeni magowie i Licze)
- Fighter-Class Archer Kit
(Klasa Łucznika dla Profesji Wojownika, a więc taka, którą
można dualować z magiem, złodziejem, albo kapłanem)
- Anti-Paladin Kit
(klasa Anty-Paladyna dla profesji Wojownika. Całkiem ciekawa,
można ją dualować. Niezła dla Sarevoka)
- Göran Rimén's Improved Nymphs
(Ulepszone nimfy)
- Kensai Ryu's Improved Copper Coronet
(więcej ochroniarzy w Miedzianym Diademie. Czy to jest
potrzebne ?)
- SimDing0's Improved Oasis (ToB Required)
(spotkanie w Oazie, w Tronie Bhaala)
UWAGA
Niezależny dodatek IMP. OASIS II jest dużo lepszy od tego
komponentu
- Mike Barnes' Improved Small Teeth Pass (requires ToB)
(w Przełęczy Małego Kła pojawiają się teraz smoki)
- Mike Barnes' Improved North Forest
(Utrudniony Północny Las)
- Mike Barnes' Marching Mountains
(Utrudnione Maszerujące Góry)

EASE OF USE 21
Dodatek poprawiający kilka "przeoczeń" i wprowadzający
sugerowane przez graczy ułatwienia
UWAGA
W tym wydaniu Ease of Use zgłasza sporo błędów podczas
instalacji, których nie daje się wyeliminować. Ostatnia wersja
jaką posiadałem, a która nie sprawiała kłopotów to 16 i do tej
będzie się odnosił opis. Zmiany w kolejnych wersjach są
naprawde nieznaczne i w zasadzie kosmetyczne.
- Infinite Weapon and Potion Stacking
- Infinite Weapon and Potion Stacking (ToB)
(Drużyna może teraz przechowywać 9999 przedmiotów tego
samego typu - np. mieczy, zbrój, flaszek z miksturami itp.
Jeden komponent dla SOA, a drugi dla TOB)
- Multi-Class Grand Mastery
(Wojownicy - wieloklasowcy będą teraz mogli osiągnąć 5
gwiazdek w każdej broni)
- True Grand Mastery
(Przywraca pominięte "bonusy" wynikające z posiadania 5
gwiazdek w dow. broni, czyli dodatkowe 1/2 ataku itp)
- Shut Up "You Must Gather Your Party ..."
(Wycisza głos lektora nakazującego zebrać grupę przed
wyruszeniem do innej lokacji)
- Faster Chapter 1&2 Cut-Scenes & Dreams
(Przyspieszone wstawki - sny i Czarowięzy z epizodu 1 i 2)
UWAGA
Mogą sprawiać problemy gdy zainstaluje się jakieś dodatki
wykorzystujące te "pokazówki", np. Romans z Nalią, czy Tashię.
Dużo bezpieczniej wykorzystać odopowiedni komponent z dodatku
APACK (Rogue rebalancing)
- Wear Magical Armor AND Magic Rings
(Postacie będą teraz mogły korzystać NA RAZ z magicznych
pierścieni, zbrój itp, które zapewniają bonusy do klasy
pancerza)
- Stop NPC Alignment-Reputation Complaints
(żadne postacie nie opuszczą drużyny mimo za małej / za dużej
reputacji)
- All Races/Gender & Concurrent Romances
(Wszystkie romanse będą działały na raz, bez względu na rasę
i płeć głównego bohatera)
UWAGA
Wszelkie dodatki rozbudowujące romansy przeważnie usuwają
ten komponent.
- Un-Nerfed THAC0 Table, Saving Throws, ...
(Poprawione uzyskiwanie czarów przez magów i kapłanów,
poprawione rzuty, odporności itp)
- XP Cap Remover
(Usuwa ograniczenie w awansowaniu z SOA)
- Multi-Player Kick Out Patch
(Teraz będzie mozna skierować "sztuczne" postacie stworzone
w Multiplayyerze do Miedzianego Diademu, Sfery Kieszonkowej,
albo po prostu pozostawić je w dowolnym miejscu, gdy wyłączy
się je z drużyny)
- Invisible Cloak of Mirroring Animation
(Likwiduje animację kuli z płaszcza odbić)
UWAGA
Może to spowodować poważne błędy
- Bottomless Bag of Holding
(Torba przechowywania jest teraz faktycznie nieskończona)
- Multiple Strongholds (v1.Cool
(Bohater dowolnej klasy i rasy bedzie mógł teraz posiadać
dowolną ilość Twierdz)
- Bonus Merchants
(Dodatkowi handlarze sprzedający przedmioty z IWD, oraz
PLANESCAPE:TORMENT. Tylko dla tych, którzy nie zakupili
Edycji Kolekcjonerskiej)
- Keep Drizzt's Loot, Disable Malchor Harpell
(Jesli Drizzt zostanie zabity, będzie można zatrzymać jego
ekwipunek)
- No Drow Avatars on Party In Underdark
(Nie zmienia postaci na drowy w Podmroku. Wszystko działa
tak jakby drużyna składała się z drowów. Ten komponent
powstał w wyniku problemów jakie zaobserwowano po
"przemianie" postaci - niektóre się zatrzymywały ni stąd ni
zowąd, czy zwalniały itp)
- Imoen ToB Dialogue Fix
(Dodatkowy, "przeoczony" dialog dla Imoen w Tronie Bhaala.
Niepotrzebny jeśli zainstalowano ASCENSION)
- Shapeshifter Rebalancing
(Poprawiona klasa Zmiennokształtnego Druida. Teraz włączenie
Cernda do druzyna ma sens)
- Female Edwina
(Poprawki dla Edwina po jego misji odnosnie tajemniczego
pergaminu. Nowy wygląd, kilka dialogów itp)
UWAGA
Istnieje kilka niezależnych dodatkow odnoszących się do
Edwina i jego perturbacji z rzeczonym pergaminem

AVENGER'S PACK 2.41
(Znany jako Apac, Rogue Rebalancing)
Poprawki dla złodziei
- Rogue ReBalancing (v2.41)
(poprawki do profesji Złodzieja, Barda, logiczniejsze
przeliczanie umiejętności, kilka nowych przedmiotów itp)
- Shadow Thief Improvements (v1.01)
(utrudnia i zwiększa częstość ataków Złodziei Cienia, jeśli
gracz zada się z wampirami. Końcowa walka z Aranem
przypomina teraz szturm na Bagdad)
- Elven Charm/Sleep resistance fix (v2.16)
(odblokowuje kilka zdolności rasowych - odporność na sen i
zauroczenie dla elfów, oraz infrawizję dla półorków)
- Quicker Startout (v2.02)
(spotkanie z Gaelanem Baylem jest teraz szybsze - pojawiają
się dwie nowe odpowiedzi, które pozwalają pominąć nudne i
przydługie animacje. "Fajno, fajno, fajno..." Kto dobierał
głosy lektorów ?)
- Chosen of Cyric Encounter *BETA* (v0.6Cool
(Nowa walka na Cmentarzu dla wysoko rozwiniętej drużyny,
która zdobyła Lanthorn. Komponent na razie w fazie testowej)
UWAGA
Podczas instalacji pojawia się błąd.
- Kit descriptions Uninstaller (v1.01)
(tego komponentu należy użyć TYLKO i WYŁĄCZNIE wtedy,
gdy zajdzie potrzeba całkowitego odinstalowania całego modułu)

PLANAR SPHERE RETURN 2
Tuż po otrzymaniu na własność Kuli Sfer bohater nabędzie
dwie nowe moce - teleportacja do Kuli z dowolnego miejsca
i przeniesienie z powrotem.
- ciekawostka - zaklęcia te pojawiają się również gdy gramy
już w TOB.

PLANAR SPHERE MOD 1.5
Dodatkowe questy tuż po otrzymaniu Kuli Sfer. Również kilka
nowych przedmiotów i blisko 40 czarów
UWAGA
- zapowiadane przez autora problemy z misją "Harfiarzy".
Jaheira ? Xzar i Montaron ?
- dużo, dużo, dużo błędów w tekście. Można się spodziewać
problemów.

IMPROVED OASIS 2
Poprawione spotkanie w Oazie (TOB). Teraz można poprowadzić
dialog tak, aby uniknąć siekaniny. A jeżeli ktoś koniecznie chce..
No cóż, walka jest sporym wyzwaniem.

UNFINISHED BUSINESS
Podczas tworzenia BG2 projektanci zamotali się trochę,
w zwišzku z czym przypadkiem bšdŸ celowo pominięto
sporo wštków, niektórych nie rozbudowano itp. Ten moduł
ma je przywrócić.
Składa się z jednego kompnentu, który wprowadza
następujace zmiany :
- właœciwe przydzielenie portretów dla Quayla, Xzara i kilku
innych znaczšcych NPCów
- w grze pojawia się niewykorzystane normalnie przedmioty
- nieco inna możliwoœć zakończenia questu z Pai'na, pajęczš
kapłankš (Jaskinia Bodhi)
- inna droga w queœcie z pozyskiwanie Ilithium
- rozbudowanie najrzadziej odwiedzanej tawerny w Athkatli,
tej leżšcej u wyjœcia z miasta
- rozbudowany wštek powszechnie kochanego twardziela,
Valygara Corthali
- własna misja dla Minsca, czyli (uwaga, uwaga) PORWANIE BOO !
- kilka taktycznych spotkań, czyli wampirki i takie tam
UWAGA
Możliwe (chociaż to mało prawdopodobne) problemy z
wszelkimi romansami dotyczšcymi Valygara.

-- - - - -- - - - -- - - - --> WEIDU - NPC

UWAGA
Prosze pamiętać o ręcznym podmienianiu plików uruchamialnych
na jedną wersję. Zalecana WEIDU 137.

FORGOTTEN REALMS BANTERPACKS 1.0
- Więcej dialogów dla wielu postaci (członków drużyny).
UWAGA
Drugim komponentem jest akcelerator, czyli przyspieszacz
rozmów pomiędzy NPCami. Podczas instalacji pojawia się błąd.

GOO 1.0
W SOA, w KULI MAGA, tuż obok chatek mięsożernych halflingów
(Darksun ?) pojawia się nowa postać - Gaut Goo. Goo jest śmieszny,
ale nie posiada za dużo dialogów (jeden z Janem) i jest tylko zwykłym
wojownikiem, a nie pełnoprawnym potworem (nici z własnego Beholdera).
Chociaż w zasadzie nie ma się czym popisać, w świetle takich gigantów
jak Kelsey, mam do niego słabość. Po za tym doskonale nadaje się do
wykorzystania jednej z magicznych mikstur z dodatku MORTIS, która
przemieni go we Wraitha, prawdziwego Gauta, czy Minotaura.

VALEN 41
W SOA, po przyjęciu propozycji Bodhi pojawia się możliwość
włączenia do drużyny postaci Valen - wampirzycy. Brak romansu,
ale rozbudowane dialogi. Valen pozostaje z graczem mimo
późniejszych zajść z Bodhi. Valen to Wojownik/złodziej.
UWAGA
- Valen jest bardzo, bardzo, bardzo trudna do kierowania. Jest
silna, szybka i lubi atakować bezbronnych przechodniów. Gdy
znajduje się w drużynie, reputacja jest zagrożona bez przerwy.
- Niektóre spotkania jak rozmowa z Paladynem Kamirem kończą
się walkami i niemożnością zakończenia, bądz jak w przypadku Delona
(posłańca z Wzgórz Umar) poważnym spadkiem reputacji
- Po osiągnięciu wysokiego poziomu (Valen staje się Starszym
Wampirem), drużynę zaczyna prześladować specjalne
komando łowców wampirów.
- W świetle słonecznym czy podczas deszczu, statystyki Valen
spadają do naprawdę pożałowania godnych wysokości, a rosną
zastraszająco w nocy czy mroku.
- Valen to postać tylko i wyłącznie dla ludzi poświęcających
grze coś więcej niż 5% uwagi. Dużo bezpieczniej zamiast niej
skoptować Chloe, czy postawić na rozwój Yoshimo.

SOLAUFEIN 98
Po wykonaniu misji w Podmroku do drużyny przyłącza się
Solaufein, drow wojownik - mag. Rozbudowane dialogi i
możliwość romansowania z bohaterem dowolnej rasy, klasy
i płci (!)
UWAGA
- Dla "poprawnych", brzydzących się homoserkami :
Look, Solaufein to drow, mający za sobą setki lat życia. Nie
wyobrażam sobie kogokolwiek, kto przeżywszy powiedzmy
ćwierć tysiąclecia (i to w społeczeństwie drow), nie mioałby
ochoty spróbować czegoś innego niż zwykły seks z samicą.
Co nowego można zastać w łóżku, gdy robiło się "to" już miliony
razy, a pojęcie miłości kojarzy się jedynie z uwielbieniem krwi ?
UWAGA
- Podczas instalacji CZASAMI pojawia się błąd. Dotyczy on
sprawdzenia czy Solaufein znajduje się w drużynie podczas
finałowego spotkania z Bodhi. Ostatnia wersja, która nie
zgłaszała tego błędu NIGDY to 91.

CHLOE 1.1
Nowa postać - Chloe, czekająca w lochach Irenicusa (w
kieszonkowej sferze powietrza tuż obok grupy Ilyicha). Uwaga,
Chloe jest zadeklarowaną lesbijką (!) Będzie romansowała tylko
gdy bohater jest kobietą, a jeśli nie, zabierze się za Imoen.
UWAGA
- kompatybilnośc z romansem IMOEN nie jest sprawdzona.
Możliwe problemy. Lepiej nie instalować obu tych modułów.
Zresztą, z takim zatrzęsieniem postaci drużyna i tak jest
przepełniona.
- Chloe jest dla mnie trochę za pewna siebie. Jak sama mówi,
są to jej pierwsze odwiedziny w AMN, a niemal przy każdej
możliwej okazji wygłasza swoje poglądy traktując bohatera jak
jakiegoś manekina, który nie wie na jakim świecie żyje. "Zróbmy
to, zróbmy tamto, ten facet wygląda podejrzanie..."
- Również jej "szczególność", czyli homoseksualizm jest jak dla
mnie trochę zbyt wydumany i przypomina pozę nastoletniej,
wyuzadanej buntowniczki o problemach hormonalnych, Już
bardziej przekonywał mnie "inny" Solaufein.

TASHIA 2.05e
Postać - czarodziejka czekająca w Targowie na bohatera o
wysokiej reputacji. Możliwy romans, dużo dialogów, ciekawa
postać, ale o tragicznym schemacie dźwiękowym i jeszcze
tragiczniejszej fizjonomii.
UWAGA
- Istnieje nowsza wersja Tasfii - 2.05f, ale z opisu
wynika że autor po prostu rozbil w niej caly modul
na oddzielne wersje SOA i TOB. W sumie nic waznego.
UWAGA
W Sieci można znaleźć dodatek "HAPPY PATCH". Jest
to zestaw podobny do odpowiedniego komponentu
z modułu "Ease of Use", dotyczący jednoczesnego
prowadzenia kilku romansów na raz. "Happy patch"
w wersji 2.0 i wyższej uwzględnia również romans
Tashii. Cztery laski na raz... Mniam

IMOEN ROMANCE 1105
Romans z Imoen
- istnieją dwie wersje tego modułu. Jedna bez muzyki, zajmująca
ok. 5 Mb, a druga z muzyką zajmująca mniej więcej 10 Mb. Muzyka
jest ładna, ale nie niezbędna.
IMOEN PATCH 1108
Romans z Imoen - poprawki.
UWAGA
- Dużo modułów zmienia postać Imoen. Istnieje sporo szans na
wchodzenia sobie "w paradę". Niekorzystne jest zastosowanie tego
modułu z dodatkiem Chloe i vice-versa
- Podczas instalacji w okienku konsoli pojawia się kilka komunikatów
o błędach, które jak sądze nie dotyczą niczego ważnego, ale wskazują
na to, że coś nie będzie chodziło właściwie. Możliwe problemy.
Testowanie trwa.

KELSEY SOA 2.1
KELSEY TOB 2.1
Postać - czarodziej czekający w Athkatli w dzielnicy Rządowej
tuż obok Jana Jansena. Romans, baaaardzo rozbudowane dialogi
i podobnie jak u Tashii tragiczny dźwięk/wygląd. Kelsey jest
chyba najbardziej dopracowaną postacią, zarówno pod względem
dialogów, misji, jak i działania. Chwilami Kelsey sprawia wrażenie
jakby to on był główną postacią gry.
UWAGA
- z ostrzeżeń autora wynika, że Kelsey może nieźle nabruździć w
grze jeśli zainstalowane zostały jakieś dodatki zmieniające
system czarowania gry. No cóż... Inne dodatki POWIĘKSZAJĄ
listę czarów. Możliwe problemy.
- istnieją dwie wersje KELSEYA, jedna dla Cieni, druga dla
Tronu. Należy zainstalować obie, jeśli Kelsey będzie w drużynie
zarówno w SOA jak i TOB.

KOMPONENTY KELSEYA dla SOA
- podstawowe pliki
- konflikt (wymiana czegoś więcej niż słów) między Kelseyem a
Solaufeinem, jeśli obaj romansują z główną bohaterką
- alternatywne "twarze" dla Kelseya. I tak wygląda jakby z
karceru wyszedł
- przyspieszacz rozmów między członkami drużyny. To dla tych,
którzy preferują szybki styl gry i nie wyrabiają się z głównymi
zadaniami nim romanse są w stanie zajść dalej.

KOMPONENTY KELSEYA DLA TOB
- podstawowe pliki
- konflikt (wymiana czegoś więcej niż słów) między Kelseyem a
Solaufeinem, jeśli obaj romansują z główną bohaterką
- zakończenie Kelseya do modułu ASCENSION
- 3 komponenty z dodatkowymi portretami dla Kelseya.
Jak poprzednio - do kitu.

ps. znalazłem to na któreś płycie więc nie twierdze że linki mogą być aktualne ale pomyślałem że warto sobie poczytać, a może kogoś zachęce do zmodyfikowania gry Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Villemo
Paladyn



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nikąd

PostWysłany: Wto 15:36, 18 Paź 2005    Temat postu:

WoW!!! Sporo tego!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gonzo_0013
Paladyn Dowódca



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto 15:43, 18 Paź 2005    Temat postu:

Znalazłem gdześ opis modów więc stwierdziłem że mozna to tu wrzucić choć i to jest tylko kropla wporównaniu z wszystkimi modami Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tenbasterjoence
Giermek



Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:47, 13 Kwi 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum cRPG Strona Główna -> Mody ogółem Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin